Monday 29 March 2010

Pertemuan dan Pesta Buku

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah, masih diberikan nikmat akal yang waras dan keupayaan untuk bernafas di bumiNya..

Kurindukan saat itu..
Kurindukan waktu itu..
Kurindukan ketika itu..
Kurindukan kamu..
Kurindukan dia..
Kurindukan mereka..
Kurindukan pengalaman itu..
Kurindukan memori itu..
Kurindukan masa dulu..

25 Mac 2010

Pertemuan kita sekali lagi membibitkan rasa cinta dan sayang bertunjangkan kepada redhaNya..
Raja Zulzaim.. Ahmad Akiff.. Roomates kesayanganku.. Setiap detik dan saat, bersamaku menempuhi kehidupan pahit dan manis ketika baru bergelar mahasiswa.. Kita menangis.. kita ketawa.. Kita gembira.. Semuanya bersama.. Pertemuan sebentar cuma adalah jodoh dalam salah satu takdir yang telah ditentukanNya.. Sedihnya kala itu.. Saat perpisahan yang perlu berlaku sekali lagi.. Aku sedih, namun kupercaya, Dia akan mempertemukan kita sekali lagi.. Aku sayang kalian..

Rasulullah bersabda;
"Tidak sempurna iman seseorang itu selagi ia tidak mengasihi saudaranya sebagaimana ia mengasihi dirinya sendiri.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

26 Mac 2010

Pesta Buku di Putra World Trade Centre (PWTC) kembali lagi.. Kemeriahannya kurasakan ibarat sebutir bom yang sedang meledak.. Manusia berpusu-pusu mencari sumber ilmu untuk disematkan ke dalam dada.. Alhamdulillah.. Mudah-mudahan ilmu yang bakal diperoleh bermanfaat untuk Ummah..
Aku juga enggan melepaskan peluang membelek-belek buku-buku ilmiah di sana..




Buku Travelog Haji, hasil nukilan Prof Kamil kudakap dan kuperoleh.. Berbekalkan cerita yang menarik dan mengusik kalbu dalam 'Travelog Dakwah' hasil tangan beliau memberikan ilham untuk diri ini mendapatkan buku yang seharusnya diperoleh sejak dahulu lagi.. Buku ini telah memperolehi label 'THE NATIONAL BESTSELLER'.. InsyaAllah, akan kumanfaatkan pengalaman beliau dan kukongsi bersama sahabat2..


Selain itu, sebuah novel bertajuk 'Denyut Kasih Medik', terbitan Telaga Biru, yang ditulis oleh seorang doktor muda, Dr Farhan Hadi a.k.a suami penulis novel islamik Tautan Hati, Seindah Mawar Berduri, Syabab Musafir Kasih :Fatimah Syarha Nordin juga telah menarik minatku.. Buku ini merupakan sebuah kisah perjuangan seorang doktok muda mengaplikasikan syariat di hospital ketika bergelar doktor pelatih.. Ia juga kisah masyarakat kerana menyentuh isu-isu perubatan dalam kehidupan masyarakat.. Bukan itu sahaja, ia kisah seorang pemuda yang hidupnya sarat impian dan cita-cita.. lebih menarik, ia bukan hanya menyentuh fiqh perubatan bahkan turut menyelitkan fiqh wanita dan fiqh cinta.. Tak sabar untuk menikmatinya!

2 comments:

Muhammad Marzuqi said...

maafla tak dapat teman gi bookfair aritu.*mesti best kan*

sYaFuaD said...

xpe.. Ko kn gi jmpe sdare ko.. hehe.. Bes la.. Lokman n Rusydin pun g skali.. Len kali kte g sesame, k.. >_<

Related Posts with Thumbnails