Wednesday, 29 December 2010

Tatkala Dilanda Musibah..

Ujian..
Ujian..
Ujian..

Semakin tinggi keinginan kita untuk dekat kepada Allah, semakin keraplah kita diuji..
Macam2 ujian yang Dia timpakan..
Itulah hakikat kehidupan..
Allah berfirman dalam Surah al-Baqarah, Ayat 286..
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya"


Kadang2 aku rasa lemah..
Kadang2 aku rasa kalah..
Kadang2 aku rasa resah..
Kadang2 aku rasa gelisah..

Semua perasaan itu adalah ujian daripadanya..
Dia berfirman dalam Surah al-Baqarah, Ayat 155..
"Dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan.."
Untuk apa?
"..Dan sampaikanlah khabar gembira kepada orang2 yang sabar"

Subhanallah..
Perlulah bersabar apabila..
Melakukan suruhan Allah..
Meninggalkan laranganNya..
Menerima musibah..

"Ya Allah..
Aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah..
Dan aku berlindung padaMu dari sifat pengecut dan bakhil..
Dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang.."

Kuatkanlah iman aku, Ya Allah..



.: sYaFuaD.YahYa :.
5.30 p.m.
Bilik 1.9
Mahallah Talhah 9
UIAM Kuantan

Tuesday, 28 December 2010

Telah Kutemui Kamu..

Bismillahirrahmanirrahim..

Akhir2 ni, baru aku rasa apa yang sebenarnya erti USRAH.. Syukur aku rasa sangat gembira dan bahagia.. Perkongsian ilmu dan pengalaman bersama sangat berguna untuk diri ini yang sangat2 dahagakan ilmu.. Kenapa baru hari ini? Kerana itulah yang telah ditetapkan oleh Robbul Jalil..

Bila roh USRAH itu hadir bersama perbincangan yang berteraskan al-Quran dan Hadis, kurasakan bahagia dalam segenap sudut diri.. Ya Allah, Alhamdulillah syukur.. Ditambah pula dengan kehadiran naqib seperti Abang Najib dari ABIM yang sangat pemurah ilmu.. Kumelangkah pada sem ini ke Majlis Usrah Brothers PKPIM UIAM Kuantan dengan rasa semangat..


Pengalaman memasak yang dikongsikan oleh Abang Najib.. Best sangat2.. Brothers yang masak.. Jarang.. Ukhuwwah antara kami yang semakin rapat dan dekat.. Yang lebih utama, kecintaan kepada majlis ilmu, salah satu daripada Taman2 Syurga itu semakin rasa dekat dalam hati ini.. Subhanallah.. Inilah yang dinamakan sebagai Rahmat Allah..

Di sini ingin aku mengajak sahabat2 yang belum pernah mengenali apa itu USRAH untuk cuba mengenalinya.. Tak rugi, malah akan bertambah ilmu di dada apabila kita dekatkan diri dalam majlis ilmu seperti ini.. Matlamatnya, mendekatkan diri dengan Allah melalui kitabnya, al-Quran.. Banyak yang kita ambil mudah dan remeh dalam hidup kita ni, walhal ia sangat penting..

Mana2 harakiyy Islamiyy tak kisah, andai metod gerakan itu sesuai dengan diri.. Matlamat semua gerakan jemaah adalah satu.. Ke arah keredhaan Allah.. Di sini aku menjadi seorang yang bersedia untuk belajar, mengajar dan diajar.. Aku telah dipilih oleh Allah untuk berada di medan ini sejak pertengahan 2008.. Bagi diriku, KPIJ-PKPIM-ABIM-WADAH adalah wadah terbaik buat diriku bertatih dan berlatih menjadi seorang Da'ie.. Da'ie kepada diri sendiri, keluarga, sahabat, saudara dan masyarakat..

ALLAH S.W.T. berfirman:
“Wahai orang-orang yang beriman, jika kalian menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolong kalian dan meneguhkan kedudukan kalian.” [Muhammad (47):7]

ALLAH S.W.T. juga berfirman:
”Hendaklah ada di antara kalian sekelompok umat yang mengajak kepada kebaikan Islam) serta menyeru kepada kemakrufan dan mencegah kemungkaran, mereka itulah orang-orang yang beruntung ” [Ali-Imran (3): 104]

RASULULLAH S.A.W. bersabda:
"Siapa saja yang menyeru manusia pada petunjuk (Islam), dia pasti akan mendapatkan pahala sebagaimana pahala yang diperoleh orang yang mengikuti petunjuk itu tanpa mengurangi sedikitpun pahalanya."
(HR Ahmad, Muslim, Abu Dawud, At Tirmidzi, an Nasa’I dan Ibn Majah)


Jom ke USRAH!!!

Friday, 24 December 2010

Minggu yg Serabut?!?

Bismillahirrahmanirrahim..


Agak berserabut sikit minggu ni.. Macam2 benda yang berlaku.. Tapi, kalau tak berlaku banyak benda, itu bukanlah kehidupan..

Bestnye rasa setelah lama tak pegi rehlah..

Sabtu yang lepas, baru sahaja menziarahi sahabat2 di UIAM Gombak.. Terasa lama tak berjumpa mereka dan rasanya, awal2 sem ni jelah waktu yang sesuai nak pergi.. Mungkin minggu2 yang akan datang akan makin sibuk..

Belakang tu, air terjun Sg. Kanching..

Ahadnya, Sg. Kanching di Rawang, Selangor menjadi destinasi Rehlah kami.. Dapatlah jugak merasai suasana aman damai.. Hehe.. Sejuk pulak tu.. walaupun minggu pertama di UIAM Kuantan, tapi, Jumaatnya dah diberikan kejutan kuiz Organic Chemistry.. Sangat seronok.. Hehe..

Macho x? hehehe..

Hmm.. Semalam kami ada praktikal di makmal Microbiology.. First time culturing bacteria.. Sangat seronok.. e.Coli menjadi mangsa kami.. Hehehe.. Pengalaman yang baru.. Mengikut lecturer kami, praktikal ni adalah perkara asas untuk menentukan pathogens apa yang menyebabkan sesuatu penyakit berlaku kepada seseorang.. Tapi, Dr. Khin Ma Ma sangat menekankan aspek keselamatan dan hygiene.. Penerangan Dr membuatkan kami rasa bakteria2 tu lagi bahaya daripada harimau depan mata!

Nak culture dalam incubator..

Pagi tadi, kami pun lihatlah hasilnya.. Jeng3!!!

Koloni2 bakteria E.Coli.. sayang nak dispose.. Hehe..

Tuesday, 21 December 2010

Jika Aku Jatuh Hati..


Siapa tak nak jatuh hati.. Diri ini pun pernah sebegitu.. InsyaAllah, suatu saat nanti.. Andai sudah sampai waktunya.. Cinta yang berlandaskan syariat.. Mungkin cinta berputik lebat sewaktu saat lafaz sakinah.. Wallahua'lam..

Kata menjelmakanmu kisah berjutakan cerita
Hadirmu dihidupku memberikan berjuta makna
Karunia Illahi mempersatukan dua hati
Kurasa yang kau rasa karena hati bicara

*Karena Hati Bicara*

Bunga-bunga cinta indah bersemi
Di antara harap pinta padaNya

Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

*Bunga-Bunga Cinta*

video

Thursday, 16 December 2010

Bu@h H@tiku Duni@ & @khirat

Bismillahirrahmanirrahim..

Yaie, Bonda dan Nyaie

Baru sahaja selesai membaca post sahabatku, Marzuqi.. Andai dia merindui bondanya yang sudah lama tidak bersua, aku rindu pada bondaku walaupun baru berpisah dengannya 5 hari.. Ya Allah, tak tergambar rindunya.. Saat berpisah, untuk aku menuntut ilmu di UIA, aku rasa sebak dalam hati.. Aku rasa sedih.. Dia sajalah bondaku dunia & akhirat.. Syurgaku ada di bawah telapak kakinya.. Tiada siapa yang boleh menggantikannya..

Walaupun aku banyak buat silap dengan bonda, tapi bonda tak pernah ambil hati.. Aku pernah merajuk, bonda jugak yang pujuk.. Dimasakkan apa yang aku suka.. Kadang2 aku terfikir, kejayaan aku selama ni, adakah untuk aku atau bonda.. Bonda tak mengharapkan apa2.. Yang penting, doa dan jadi anak yang soleh, itu saja yang bonda minta.. Bila esok aku ada kuiz atau exam, aku telefon bonda..

"Ma, doakan Ad, esok Ad ada kuiz.."
"Mama sentiasa doakan Ad.. Setiap masa.."

Itulah yang selalu bonda jawab bila aku minta doa dan restunya.. Kata-katanya itu buat aku tak jemu untuk aku dengar.. Walaupun perkataan2 itu yang akan aku dengar berulang kali sampai aku mati.. Aku nak dengar kata2nya itu walau sampai aku dah ada cucu sekalipun.. Semoga bonda panjang umur, Amin..Pernah aku mengambil keputusan yang sukar sebelum ini.. Semua demi bonda.. Aku sanggup berkorban demi bonda..


Bonda sajalah permata yang aku ada setakat ni.. Result aku yang sekadar atas pagar sem lepas, aku rasa sedih dan kecewa dengan diri aku.. Itu bukan result yang nak aku hadiahkan untuk bonda.. Aku tak nak bonda kecewa dengan diri aku.. Aku sedar, aku perlu kerja lebih kuat untuk meningkatkan CGPA.. Aku perlu koreksi diri aku semula.. Aku tak nak bonda kecewa.. Walaupun aku ni bukanlah seperti Albert Einstein ataupun Ibnu Sina, tapi, aku tak nak gagal dalam mendapatkan apa yang aku nak capai..

Bonda yang aku sanjung..
Awal2 subuh lagi bonda dah pun hilang dari pandangan aku, keluar mencari rezeki..
Balik waktu Maghrib.. Selain daripada bekerja waktu tu, bonda jugak ambil upah menjahit.. Sejak abah pergi selama-lamanya, bonda lebih kuat bekerja.. Itulah bondaku sayang.. Ibu yang menyayangi kami selama ini..

Abah aku Allah dah jemput untuk jumpaNya.. Aku masih rasa rindu kat abah.. Takkan putus rasa itu.. Aku masih teringat saat jenazah abah yang telah berkafan terlantar di atas tilamku.. Pada saat itu, bonda menunjukkan rasa kuat dan tabah lahir daripada air mukanya.. Tetapi saat itu aku tahu, bonda sedih sangat2, kekasih hatinya dijemput Illahi.. Ad tahu, bonda..


BONDA,
Bondalah buah hatiku dunia & akhirat..
Bondalah permata dan berlian dalam pandangan mataku..
Bondalah kekasih awal dan akhirku..
Bondalah seorang insan yang mulia..
Bondalah insan yang paling aku sayang..
Bonda, Aku SAYANG dirimu..

Wednesday, 15 December 2010

Keredhaan-Mu

Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih

Munsyid: Inteam

________________________________________________

Menangislah...

Mari kita kembali kepada matlamat dan destinasi sebenar kehidupan.. Dosa2 yang kita lakukan selama ini terlalu banyak.. Marilah kita bermuhasabah..

.: sY@Fu@D.Y@hY@ :.
Talhah 9
Bilik 1.9
UIAM Kuantan

Tuesday, 14 December 2010

Koreksi Diri..

Bismillahirrahmanirrahim...

Semakin hari, semakin banyak lah lecture notes yang perlu ditelaah.. Hari ni saja, tambah lagi 3 notes.. Microbiology tadi pagi telah pun bermulanya sesinya bersama Dr. El-Amin, lecturer dari Mesir.. Oleh sebab aku telah ditaklifkan sebagai PIC, aku perlulah bertidak untuk meenyediakan nota2 fotokopi untuk sahabat2 RX9.. Kredit kepada Hanafi Naip kerana memudahkan urusanku untuk nota subjek ni.. Saham dunia akhirat, InsyaAllah.. Kredit juga kepada Raja Zaiful yang tolong mendapatkan link untuk khidmat fotokopi dengan harga yang berpatutan.. Sape yang tak nak.. Hehehe..

Batch RX9 Pharmacy

Habisnya kelas Microbiology tadi, bersambung pulak kelas BioChem, Dr. May.. Sekadar menyentuh tajuk Amino Acid yang ada 91 slides, dapat sentuh beberapa je.. Sejam mana cukup habiskan tajuk tu.. Lepas tu pulak, kelas Dr. Mokhlesur yang berasal dari Bangladesh.. Bila cerita pasal Dr. Mokhlesur, teringat pulak aku kat subjek Islamic Input in Pharmacy yang dah pun dapat keputusannya yang kami belajar sem lepas.. Ramai yang dapat result yang agak teruk dalam subjek ni termasuk aku.. Walaupun lulus, tapi masih dikira teruk.. Bukan menyalahkan lecturer, tetapi sekadar muhasabah, kenapa subjek yang sepatutnya boleh score seperti subjek ni boleh lari dari target.. Mungkin ada yang boleh dikoreksi diri kami tentang apa yang kami peroleh.. Mungkin sifat kami, atau perkara2 yang dapat mengurangkan keberkatan dalam mendapatkan ilmu.. Semasa sem lepas, senior tahun 3 Farmasi juga baru ambil subjek ni.. Tetapi, ramai pulak yang dapat result yang bagus.. Kami pun pelik.. Berkatalah Dr. Mokhlesur pagi tadi.. Mungkin kerana subjek ni masih belum sesuai untuk kami2 tahun satu ni.. Kurang pengetahuan tentang subjek2 Farmasi katanya.. Entahlah~

Kulliyyah of Pharmacy

Dalam pukul 5 petang pulak, subjek UNGS, Knowledge and Civilization in Islamic Perspectives pun bermula.. Dr. Abdul Razak dari Ethiopia ataupun dikenali sebagai Habshah sebagai lecturer kami.. Beliau ni bekas pelajar IRK IIUM.. Sangat bagus cara beliau berinteraksi dengan pelajar.. Keletah beliau yang suka bergurau buat kami rasa segar dari awal hingga habis kelas..

Hmm.. Apa yang paling bermakna, yang aku rasa tadi, itulah salah satu yang buat aku bersemangat.. Apa yang diperkatakan oleh Prof Noriah kepadaku ada betulnya.. Prof. Noriah, lecturer yang telah mengajar kami subjek Physiology.. Bersungguh-sungguh mengajar kami sem lepas.. Tetapi, mungkin kerana usaha kami yang kurang daripada sepatutnya, keputusan subjek itu pun kurang memberangsangkan.. Selain daripada kata2 berapi dari beliau, diberikan juga kata2 semangat supaya aku dapat buat yang lebih baik pada sem ni.. Tak mustahil jugak, bahawa CGPA boleh meningkat.. InsyaAllah..


Pada kali ni juga hendak kukongsikan firman Allah dalam Surah Ibrahim, ayat 28:

"Tidakkah kamu memperhatikan orang2 yang telah menukarkan nikmat2 Allah dengan ingkar kepada Allah dan menjatuhkan kaumnya ke lembah kebinasaan?"

Apabila nikmat yang Allah kurniakan kita kufur, maksudnya kita tak bersyukur atau menghargainya, seperti Firaun yang mengaku dirinya Tuhan, ataupun Qorun yang tamak dengan harta, maka itu semua boleh menjerumuskan diri dan orang lain kepada kehancuran.. Apabila kita bersyukur, pasti Allah akan tambah nikmat, tetapi apabila kita kufur nikmat, azab-Nya amat pedih.. MasyaAllah.. Itulah antara janji2Nya yang telah termaktub lebih 1400 tahun yang lalu dalam Kalam-Nya.. Moga2 kita termasuk dalam kalangan hamba2Nya yang bersyukur..


Monday, 13 December 2010

Wahai Result Sem 1, BioChem, Organic Chem..

Bismillahirrahmanirrahim..

ORGANIC CHEMISTRY (4 credit hours)
PHARMACEUTICAL MICROBIOLOGY (4 credit hours)
MEDICAL BIOCHEMISTRY (3 credit hours)
FUNDAMENTALS OF PHARMACOLOGY (3 credit hours)
PHARMACEUTICAL ANALYSIS I (3 credit hours)
UNGS 2040K (3 credit hours)
STUDY CIRCLE 2 (0.5 credit hour)

Wah3..
Subjek2 untuk sem ni sangat2 mantap.. Terutama Organic Chemistry dan BioChem.. Rasa cuak pun ada.. Rasa teruja dan risau pun ada.. It's going to be much2 tougher than last sem.. But, somehow, kena betul2 serius dalam sem ni.. Walaupun dah usaha habis, tapi, result sem lepas tak tinggi mana.. Tapi, Alhamdulillah, semua lulus.. Andai tak lulus, kena repeat pulak..


Baru2 ni, aku baru ditaklifkan dalam 2 position.. AJK KPIJ Kawasan Tanjung Puteri dan PIC subjek Microbiology.. Taklifat yang pertama tu, InsyaAllah akan bersama-sama sahabat KPIJ yang lain.. InsyaAllah, tak ada masalah.. Taklifat yang kedua, hmm.. Sebenarnya, dah pernah pegang sbg PIC subjek UNGS (Islamic Worldview).. Tapi, tak apalah.. Kena lebih aktif la sem ni.. Hehe.. Haa.. Lupa pulak.. Selain tu jugak.. Masa akhir sem lepas abang2 taklifkan aku jadi S/U usrah mingguan brothers dalam PKPIM Kuantan.. Harap2 tiga2 taklifat ni, dapat aku jalankan dengan penuh amanah dan tanggungjawab.. InsyaAllah..

Pagi tadi, bermulalah lecture pertama untuk sem 2 ni..

Subjek Organic Chemistry.....

Fuhhh!!!
Dah mula lah ke'tough'an yang kami akan rasai di Kuliah Farmasi ni.. Bukan calang2 subjek.. Teringat pulak kepada Mdm Nik Rahmah yang pernah mengajar di CFS IIUM Petaling Jaya dulu.. Terima kasih kpd Mdm yang telah menyuntik semangat kami dalam subjek Organic Chem ni.. Subjek yang susah pun jadi best.. Sebenarnya, Organic Chem antara subjek yang agak mencabar..


Dr. Qamaruddin Ahmed, dari New Delhi, India.. Beliaulah pensyarah yang mula2 menjejakkan kaki ke dalam Auditorium kuliah pagi tadi.. Kata beliau, Organic Chem bidang yang beliau cinta.. Sampai waktu tidur pun, Organic Chem pun penuh dalam fikiran beliau.. Hahaha.. Tapi, apa yang kami belajar di CFS rasanya x sampai 5 % apa yang kami akan belajar dalam sem ni.. Huh..
Mana taknya, baru belajar basic compounds macam Ketones, Aldehydes, Alkanes, Alkenes, Amides, Amines dan lain2.. Nak jadi Pharmacist Officer mestilah master dalam bahagian ni.. Antibiotic, Acetaminophen, Aspirin, Adrafinil.. Semua tu berkait rapat dengan subjek ni..

Subjek Medical Biochemistry.....

Dengar2 daripada pelajar Medik yang dah belajar sebelum ni, subjek ni sangat 10x susah.. Dr. May Khin Soe dari Myanmar yang akan mengajar subjek ni.. Tadi pagi pun, adalah sentuh sikit2 subjek ni.. It's all about the processes which are happening in our body.. But, it's all Chemistry things.. Jadi, sentuh lah Amino Acid, Glucose,Vitamins and so on.. Walaupun Dr. May sendiri akui subjek ni adalah yang tersusah untuk sem ni, tapi, Dr. May kata, sem2 depan akan lebih susah dengan subjek yang lebih tough.. Subhanallah.. Tak ada yang senang dalam dunia ni kalau nak berjaya..

Apa2 pun, selepas sebulan tinggal buku2 berkaitan Farmasi ni, minggu ni dah mula pegang balik.. Mohon doa sahabat2 supaya kita sama2 dapat menjalani hari2 di dunia universiti ni dengan gembira dan bersama kejayaan.. Di samping itu jugak, Hidup Biar Berjasa.. ^_^

_____________________________________________________

Teruja dengan khabar bahawa filem Dalam Mihrab Cinta akan ditayangkan di Indonesia 23 Disember ini.. Sangat2 minat cerita filem dakwah seperti Ketika Cinta Bertasbih ini.. Pengarahnya, Habiburrahman El Shirazy sendiri..


Sinopsis atau ringkasan cerita film 'Dalam Mihrab Cinta' :

"Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, dimana kejadian tersebut membuat mereka menjadi dekat.
Di pesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet.
Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah."

Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya? Jangan lewatkan film 'Dalam Mihrab Cinta', sebuah karya besar Habiburrahman El Shirazy ini yang akan hadir di bioskop mulai tanggal 23 Desember 2010.

Sumber: http://www.filmdalammihrabcinta.com/

Siapa yang pernah menonton Ketika Cinta Bertasbih 1&2, mungkin sudah mengenali pelakon2nya..

* Dude Harlino sebagai Syamsul Hadi
* Asmirandah sebagai Silvie
* Meyda Sefira sebagai Zizi
* Tsania Marwah sebagai Nadia
* Boy Hamzah sebagai Burhan
* El Manik sebagai Pak Bambang
* Ninik L Karim sebagai Bu Bambang

Sunday, 12 December 2010

Di Permulaan Semester 2, Tahun 1, Ijazah Sarjana Muda Farmasi..

Sem baru akan bermula esok..
Aku rasa berdebar..
Bagaimanalah agaknya..
Akan lebih baikkah daripada sem yang lepas???

Aku sedar..
Dalam bidang Farmasi yang Allah telah taqdirkan untuk diri ini..
Bukanlah senang untukku menghadapinya..
Perlukan pengorbanan dan kesungguhan..

Andai kepayahan melanda..
Aku berharap agar Robbul Jalil..
Akan mengurniakan Taufiq dan Inayah-Nya..

Andai keresahan menjelma..
Aku berharap agar Robbul 'Alamin..
Akan menghadiahkan ketetapan iman atas taqdir-Nya..

Kekuatan dalam melangkah ke hadapan..
Kecekalan dalam mengharungi setiap ujian..
Kejayaan dalam menghadapi sekelumit kepayahan..
Kegagahan dalam menghancurkan segerombolan kebatilan..

"Aku redha, Allah Tuhanku.. Muhammad S.A.W. Rasulku.. Islam Agamaku.."


Kuperlukan doamu bonda..
Kuharapkan kebaikan budi kalian para sahabat..
Kudambakan Redha-Mu ya Allah, Tuhan yang Maha Agung..

Batch RX9, Geng2 Farmasi di UIAM Kuantan

.:sYaFuaD.YaHYa:.
Bilik 1.9
Talhah 9
Indera Mahkota 2
UIAM Kuantan..


Friday, 10 December 2010

Maal Hijrah 1432H


Salam Maal Hijrah 1432H kepada semua Muslimin dan Muslimat di seluruh dunia..


Azam Baru..

Kekuatan Baru..

Iltizam Baru..

Tekad Baru..

Harapan baru..

Semua baru..

Satu je yang lama dan akan sentiasa sama..











Matlamat Hidup : Redha-Mu ya Allah
Related Posts with Thumbnails