Sunday 12 December 2010

Di Permulaan Semester 2, Tahun 1, Ijazah Sarjana Muda Farmasi..

Sem baru akan bermula esok..
Aku rasa berdebar..
Bagaimanalah agaknya..
Akan lebih baikkah daripada sem yang lepas???

Aku sedar..
Dalam bidang Farmasi yang Allah telah taqdirkan untuk diri ini..
Bukanlah senang untukku menghadapinya..
Perlukan pengorbanan dan kesungguhan..

Andai kepayahan melanda..
Aku berharap agar Robbul Jalil..
Akan mengurniakan Taufiq dan Inayah-Nya..

Andai keresahan menjelma..
Aku berharap agar Robbul 'Alamin..
Akan menghadiahkan ketetapan iman atas taqdir-Nya..

Kekuatan dalam melangkah ke hadapan..
Kecekalan dalam mengharungi setiap ujian..
Kejayaan dalam menghadapi sekelumit kepayahan..
Kegagahan dalam menghancurkan segerombolan kebatilan..

"Aku redha, Allah Tuhanku.. Muhammad S.A.W. Rasulku.. Islam Agamaku.."


Kuperlukan doamu bonda..
Kuharapkan kebaikan budi kalian para sahabat..
Kudambakan Redha-Mu ya Allah, Tuhan yang Maha Agung..

Batch RX9, Geng2 Farmasi di UIAM Kuantan

.:sYaFuaD.YaHYa:.
Bilik 1.9
Talhah 9
Indera Mahkota 2
UIAM Kuantan..


0 comments:

Related Posts with Thumbnails