Friday, 24 December 2010

Minggu yg Serabut?!?

Bismillahirrahmanirrahim..


Agak berserabut sikit minggu ni.. Macam2 benda yang berlaku.. Tapi, kalau tak berlaku banyak benda, itu bukanlah kehidupan..

Bestnye rasa setelah lama tak pegi rehlah..

Sabtu yang lepas, baru sahaja menziarahi sahabat2 di UIAM Gombak.. Terasa lama tak berjumpa mereka dan rasanya, awal2 sem ni jelah waktu yang sesuai nak pergi.. Mungkin minggu2 yang akan datang akan makin sibuk..

Belakang tu, air terjun Sg. Kanching..

Ahadnya, Sg. Kanching di Rawang, Selangor menjadi destinasi Rehlah kami.. Dapatlah jugak merasai suasana aman damai.. Hehe.. Sejuk pulak tu.. walaupun minggu pertama di UIAM Kuantan, tapi, Jumaatnya dah diberikan kejutan kuiz Organic Chemistry.. Sangat seronok.. Hehe..

Macho x? hehehe..

Hmm.. Semalam kami ada praktikal di makmal Microbiology.. First time culturing bacteria.. Sangat seronok.. e.Coli menjadi mangsa kami.. Hehehe.. Pengalaman yang baru.. Mengikut lecturer kami, praktikal ni adalah perkara asas untuk menentukan pathogens apa yang menyebabkan sesuatu penyakit berlaku kepada seseorang.. Tapi, Dr. Khin Ma Ma sangat menekankan aspek keselamatan dan hygiene.. Penerangan Dr membuatkan kami rasa bakteria2 tu lagi bahaya daripada harimau depan mata!

Nak culture dalam incubator..

Pagi tadi, kami pun lihatlah hasilnya.. Jeng3!!!

Koloni2 bakteria E.Coli.. sayang nak dispose.. Hehe..

2 comments:

cha'a said...

cepod!!! nmpk gah memakai sut putih! :D

seronok je aktiviti2 cepod ye..

sYaFuaD said...

Hehe.. Mekacih2.. =) Tapi tu lab coat.. Hehe..

Related Posts with Thumbnails